DIRECT CONTACT? BEL: 030 204 10 00
MENU

Wat is onze dienstverlening en voor wie is deze bedoeld?

Scroll

De Bureaus staat bekend om haar herstelgerichte dienstverlening en multidisciplinaire aanpak. Hoog tijd om eens in te gaan op deze twee begrippen, uit te leggen waarom wij deze aanpak zo belangrijk vinden én voor wie deze is bedoeld.

Onze herstelgerichte dienstverlening

Herstelgerichte dienstverlening is gericht op het (functionele) herstel van een persoon met letselschade. Je zou zeggen dat dit binnen de letselschadebranche een vanzelfsprekendheid is, maar niets is minder waar. Te vaak raken partijen verzand in een discussie over causaliteit of schadeposten waardoor het daadwerkelijke herstel naar de achtergrond verdwijnt.

Dat moet anders. Dat dóén wij anders.

Al sinds 2013 houdt De Bureaus zich fanatiek bezig met een herstelgerichte vorm van dienstverlening. Hieruit zijn inmiddels zelfs twee nieuwe beroepen ontstaan: de herstelcoach en de herstelarts. Herstelcoaching gaat niet alleen om het fysieke herstel. Een herstelcoach biedt de betrokkene ook de mogelijkheid om gevoelens en emoties te delen, om nieuw perspectief te vinden en om autonomie terug te winnen.  

De Herstelarts is vooral bezig om samen met betrokkene te bezien of de voorgestelde behandelmethodes werken en of er wellicht andere, betere, manieren zijn om tot een zo snel mogelijk herstel te komen.

Voor wie is herstelgerichte dienstverlening geschikt?

Herstelgerichte dienstverlening is er aan de ene kant voor slachtoffers van letselschade die:

  • het belangrijk vinden om vanaf het begin van het letselschadetraject keuzes te hebben ten aanzien van hun behandeltraject;
  • zo snel en zo goed mogelijk weer de oude willen worden;
  • actief mee willen werken aan hun herstel;
  • graag willen meedenken in de oplossingen;
  • vast lopen in hun herstel;
  • zich niet gehoord voelen;
  • nieuw perspectief willen vinden.

Daarnaast is herstelgerichte dienstverlening een uitkomst voor iedere professional die:

  • persoonsgebonden wil werken en niet probleem gebonden;
  • op creatieve manieren wil meedenken in het herstel van een slachtoffer;
  • liever onderdeel is van de oplossing in plaats van het probleem.

Onze multidisciplinaire aanpak

Bij ons kun je terecht voor verschillende vormen van dienstverlening. De Bureaus is gespecialiseerd in:

Dat wij in al deze verschillende disciplines inmiddels jarenlange ervaring hebben, maakt ons uniek in de letselschadebranche. Wij zijn – door dat wij alle partijen onder één dak hebben –  in staat om in een vroeg stadium in het letselschadedossier precies de juiste hulp in te schakelen. Dit in tegenstelling tot veel andere bedrijven die slechts 1 van deze disciplines in huis hebben.

Een van de innovatieve oplossingen die De Bureaus in het leven heeft geroepen om het belang van een multidisciplinaire aanpak te benadrukken is de carrouselintake.

Tijdens deze intake voert het slachtoffer persoonlijk gesprek met drie experts. Vanuit hun eigen specialisme stellen zij ieder vragen aan het slachtoffer. Zij beoordelen dus niet vanaf papier, nee, zij horen met eigen oren waar de problemen zitten.

De drie experts die bij de carrouselintake betrokken zijn:

  1. De medisch adviseur beoordeelt de lichamelijke en/of psychische klachten
  2. De arbeidsdeskundige neemt de arbeidssituatie onder de loep
  3. De herstelcoach denkt mee in oplossingen voor de problemen op privé gebied.

In sommige gevallen schakelen wij nog een vierde expert in: de jeugdprofessional wanneer sprake is van een kind of jongvolwassene of een rekenkundig expert wanneer sprake is van een zelfstandig ondernemer.

Al deze experts werken bij De Bureaus waardoor voor ieder slachtoffer van letselschade – hoe complex de casus ook is – snel de juiste interventie gevonden kan worden.  

Voor wie is deze multidisciplinaire aanpak bedoeld?

Wij zijn van mening dat een multidisciplinaire aanpak bij letselschade de regel moet zijn. Na een ongeluk komt er veel op een slachtoffer af. Het is aan de professionals om kort na het ongeluk naar goede, duurzame oplossingen te zoeken.

Een multidisciplinaire intake zoals de carrouselintake kan in een vroeg stadium beslissen op welk gebied het slachtoffer het meeste ondersteuning kan gebruiken én welke ondersteuning het beste bij dit slachtoffer past.

Wij zijn tot nu toe geen enkele casus tegengekomen waarbij onze multidisciplinaire aanpak geen positief effect heeft. Zowel het gevoel van het slachtoffer met onze hulp als de doorlooptijd en de kosten van het traject, worden met onze aanpak positief beïnvloed. Een rapport van Q-consult wees uit dat alle betrokken partijen, slachtoffers, verzekeraars en belangenbehartigers deze vorm van dienstverlening met een 9 of hoger waardeerden!

Ben je benieuwd wat De Bureaus met haar herstelgerichte dienstverlening en multidisciplinaire aanpak voor jouw letselschadekwestie kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of plan direct een carrouselintake in.

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs • 

Meer blogs • Meer blogs • Meer blogs •